Jag har stundtals svårt att somna, då tankarna bara snurrar i huvudet och det är svårt att slappna av. Jag har helt enkelt svårt att ”stänga av” hjärnan. Därför prövar jag nu om Melatonin kunde hjälpa mej. Jag har nu prövat några gånger och det verkar fungera bra. Lite för bra faktiskt, för jag somnar snabbt och så djupt att jag vaknar efter 2-3 timmar och känner mej helt utvilad.

Att stiga upp och börja arbeta eller något dylikt är ju en möjlighet i den situationen men problemet är ju att jag är bara utvilad för stunden. Mot morgonen börjar jag bli trött igen men då är det ju snart dags att stiga upp. Det blir då svårt att orka på arbetet hela långa dagen och jag tvingas ta koffeintabletter (dricker inte kaffe) för att orka men det vill jag inte. Koffeintabletterna, eller rättare sagt koffeintabletten, för jag tar bara en, gör att man orkar men lite för mycket, vilket gör att jag arbetar mer än vad jag egentligen borde. Jag får också svårt att somna på kvällen, för koffeinet verkar ännu då, fast jag tog tabletten på morgonen.

Får se om jag ids fortsätta med Melatoninet, för skillnaden nu är ju att jag vakar från 2-3 tiden framåt, istället för fram tills 2-3 tiden. Dock är jag nog piggare på morgonen då jag somnat snabbt, så kanske är det trots allt ett bättre alternativ men helst skulle jag nog sova hela natten för att få tillräckligt med sömn. Det tungt att arbeta om man fått för lite sömn. Speciellt möten är tunga då man lätt börjar sitta och nicka till. Att ta en promenad brukar hjälpa i ca 10 minuter, sedan är det samma sak igen. Koffeinet hjälper bara då jag tar det innan jag känner mej trött, sedan gör det mej bara irriterad fast jag ännu är trött.

PS. Här är just ett exempel på hur det går när man skriver när man är trött, enkla stavfel som man bara inte själv ser förren man vilat ut sej.