Jag har använt acetyl-l-karnitin och alfalipoinsyra i många år och det är det första kosttillskott som jag märkte en mycket dramatisk nytta av. Sedan dess har jag testat ett otal olika kosttillskott och en del har gjort märkbar nytta, andra inte.

Jag skrev tidigare ett inlägg om hur min hjärna har blivit piggare. I detta fall är skillnaden inte lika dramatiskt som då jag började med acetyl-l-karnitin men likväl klart märkbar och jag lovade att skriva ett inlägg om vilka kosttillskott jag använt. Dock bör jag poängtera att jag inte vet med absolut säkerhet vilka kosttillskott som verkat hur och att detta egentligen är bara mina gissningar.

Det kosttillskott som antagligen gjort mest nytta är Kolin. Jag har använt den i åratal men bara ibland. Nu har jag tagit det dagligen och jag orkar koncentrera mej mycket bättre än tidigare. Jag orkar arbeta mycket mera än tidigare.

Ett annat som jag använt heter Hyperzine-A men dess verkan vågar jag inte säga något säkert om. Jag har bara använt en burk av den men det är svårt att säga om den hade någon märkbar verkan. Problemet är att jag använde dessa som jag nämner samtidigt.

