…utan värkmediciner, eller nästan i.a.f. Igår tog jag en Sirdalud då mina axlar var överspända och gav mej huvudvärk. I morse tog jag Ibuprofen mot huvudvärken. Ingendera har någon inverkan på neuropatin men jag har klarat mej hyffsat utan morfinliknande värkmediciner (Tramal för tillfället).

Det känns bra att kunna vara utan de kraftigare medicinerna men jag har haft oroliga ben i ett par kvällar nu. Det är ett abstinenssymtom och när jag slutade med Temgesic var det helt olidligt och därför var det så svårt att sluta med den. Det gick inte utan hjälp av Triptyl. Att sluta med Tramal är inte i närheten lika svårt och det går att stå ut med de oroliga benen denna gång, som tur, för annars skulle jag vara tvungen att kompensera med Triptyl. Det skulle göra mej så trött att jag inte skulle kunna arbeta.