Det har blivit långt mellan uppdateringarna den senaste tiden. Det tar på krafterna att ha två arbeten, fast det ena är bara på deltid och i princip bara när jag vill. Det har varit väldigt stressigt på mitt ”normala” arbete och det har tagit på krafterna vilket har inverkat negativt på t.ex. motionerandet och det märks väldigt tydligt. Jag mår och orkar mycket sämre nu när jag har knappt alls motionerat i år ännu.

Jag har också märkt att temperaturen inverkar mycket på värken i armarna (neuropatin). Om det är kallt förvärras värken avsevärt och om det är varmt blir det lite bättre. T.ex. om det drar kallt börjar det värka i armarna men om jag badar bastu blir det bättre. Det är tydligen så att temperaturen har en stor inverkan på hur snabbt nervsignalerna går fram vilket igen inverkar på hur hjärnan tolkar signalen. Så om jag kunde ha ärmarna nere skulle jag ha mindre värk men tyvärr gör beröringskänsligheten att detta är svårt eller i princip omöjligt en längre tid. Det är ett stort problem på arbetet där luftkonditioneringen blåser kall luft på mej och armarna.