Förra veckan sådde jag tomatplantor och de har nu redan grott. De tog inte många dagar. Alla frön grodde inte men de borde räcka till. Jag har kanske odlat för mycket tidigare och jag ska pröva odla glesare i år. De jag odlade utomhus förra sommaren smakade bättre än de som var odlade i växthus och kanske var det just p.g.a att de var för tätt planterade i växthuset.

Jag sådde också lite blandade frön som jag har sparat, mest äppelfrön, men de har inte grott ännu och jag undrar om de kommer att göra det heller. Fröna var torkade men jag vet inte hur bra de växer efter det. Jag har nämligen aldrig prövat så frön från frukträd tidigare. Ja, undantaget ett äppelfrö från ett färskt äpple som jag sådde för ett år sedan och det trädet växer nog, om än antagligen bara inomhus då det är en utländsk sort.

Blir att reparera växthuset som en vinterstorm söndrade i Januari. En skiva, naturligtvis den största, blåste bort och den har vi inte hittat trots att vi (jag) sökte den lite varstans. Totalt 6 skivor lossnade men de andra fann vi.