Det är ett tag sedan jag har skrivit något på bloggen. Orsaken är delvis en envis förkylning men också att jag har haft ont om tid då jag har investerat i ett företag som jag arbetar med på deltid. Det blir lite hektiskt och tungt med två arbeten men det var en möjlighet jag kände mej tvingad att ta. Jag har länge tänkt på att starta eget men med MS i bakfickan känns risken lite för stor och därför är det ett bättre alternativ att bara vara delägare och göra det man kan och orkar.

Jag ska skriva ett inlägg om vilka kosttillskott jag har använt och som verkar ha piggat upp både mej och min hjärna. Det är en delorsak till att jag vågade ta risken och satsa på företaget, för företaget behöver nog min insats för att lyckas. Att vara egen företagare känns bra, även om det bara är på deltid, och det tvingar mej att ta mej i kragen och göra saker som tidigare har varit lite obekväma för mej.

Det finns en stor risk att satsningen inte lyckas men ibland måste man ta risker för att komma framåt. Hellre tar jag risken och förlorar, än att jag efteråt sitter och funderar över hur det hade kunnat vara om jag bara hade vågat ta chansen. Tidpunkten var också rätt. Tidigare när frun var hemma med barnen hade jag nog inte vågat men nu när vi båda arbetar är situationen en annan. Så nu är det bara att hålla tummarna att man orkar arbeta hårt och att företaget lyckas!