Det var ingen trevlig nyhet som kom igår, Tony Iommi har cancer. Han är min absoluta favoritgitarrist och Black Sabbath är mitt favoritband (om jag nu egentligen har någon sådan..). Jag har biljetter till Black Sabbaths turné i vår, får se om den ställs in. Det är dock en parentes, huvudsaken att han blir frisk. Han har ännu så mycket att ge och jag ser verkligen fram emot deras nya skiva. Med facit i hand, vi vet ju hur envis han är vad gäller musik och att inte svika sina fans, så kommer de nog att färdigställa skivan. När Black Sabbath hade sina mörkaste år betalade han ibland ur egen ficka för att inte behöva ställa in då deras manager inte gjorde det. Det var nobelt gjort.

Han är en väldigt sympatisk person, liksom också Dio var. Tyvärr är det inget skydd mot cancer och tyvärr gick ju Dio bort 2010 just p.g.a cancer. Dios bortgång var en enorm förlust för oss musikälskare och jag vill inte ens betänka möjligheten att Iommi skulle gå samma öde till mötes. Hans musik ger mej sån glädje, och kommer naturligtvis också att göra så i fortsättningen, men jag hoppas innerligen att han kommer att snabbt bli frisk och fortsätta sitt skapande.