Jag trodde att vi slapp undan skador efter stormen men en ny inspektion visade att växthuset tagit skada. Sex skivor har lossnat från väggar och tak men bara fyra har vi funnit. De hade blåst till grannen men de två sista har jag ingen aning om vart de har farit. Jag har sökt dem vida omkring men ingenstans tycks de finnas. Jag hoppas vi hittar dem och att de är hela för de är dyra och jag vet inte ens om nån säljer dem separat. Det skulle ju gå att köpa standardskivor och såga dem till mått men det låter krångligt. Hoppas man kan köpa dem om vi inte hittar dem.

Även Muminstugan hade fått lite stryk. Ett fönster hade lossnat och flugit in. Som tur är fönstren gjorda så, att de inte kan flyga utåt utan att hela karmen lossnar och för det ska det nog blåsa mycket hårdare än det gjorde nu. Själva Plexit är fast med fyra hakar och en av hakarna gick av och då slapp skivan loss. Den låg där på golvet och det var inte svårt att reparera. Växthuset kommer att vara lite knepigare att fixa men det får lämna till våre. Jag är rädd att plasten ska gå sönder när den är kall och stel.

Vår tomt är full av avbrutna grenar och det blir ett ordentligt arbete att bara städa upp det. Måste även sätta en del presenningar tillbaka och en måste kanske bytas ut för den  är delvis sönder. Som tur tog vi vår trampolin i bitar redan för ett bra tag sedan. Den hade annars farit iväg den med. Vår snöskotta har flugit omkring den också men inte gjort nån större skada. Lite knepigt bara att inspektera skadorna då det är mörkt när man kommer från arbetet. Det stormade i två dagar och det var den andra dagen som gjorde skadorna för jag kolla efter första dagen och då var allt ok.