Nu när jag har använt min Nokia N9 i några dagar, har jag hittat ett par irriterande saker. Jag installerade Mail For Exchange och då bad telefonen som en säkerhetskod. Det var tydligen obligatoriskt med Mail For Exchange men jag tycker att det är irriterande och jag behöver egentligen inte Mail For Exchange. Därför tog jag bort den men jag vet inte hur jag ska få bort själva låset (Device lock).

Irriterande är också att när jag får SMS så kan jag läsa en del av texten som preview men när jag klickar på meddelnadet för att öppna hela texten, så öppnas bara en tom ruta. Jag kan alltså bara läsa en del av texten. Undrar om detta är en bugg eller om jag bara inte kan använda den rätt…

Överlag fungerar telefonen mycket bra och jag är nöjd med den. Speciellt om jag kunde få bort dessa två irritationsmoment. Batteriet verkade räcka hyffsat bra ända tills jag monterade SIM-kortet. Först använde jag 3G men det suger ur batteriet väldigt snabbt. WLAN tycks dra mindre men jag brukar inte ha på varken dera i onödan.

Tillägg: Meddelandena syntes inte men nu gör dom det. Tycks ha varit en tillfällig formsvacka…