Jag lider av illamående allt emellanåt, speciellt efter att jag har motionerat, men även om morgnarna. Jag brukar ha svårt att äta frukost just för att jag mår illa och det har varit så de senaste 20 åren. Jag brukade tidigare skämta att jag är säkert gravid då jag alltid mår illa på morgonen.

Nu har jag börjat må illa lite när som helst på dagen och speciellt efter att jag har motionerat har jag mått väldigt illa. Jag har börjat misstänka att det har något med blodsockret att göra eller möjligen brist på kolhydrater, för ibland äter jag dåligt, vilket beror på bristande aptit.

De senaste gångerna jag har motionerat har jag börjat må illa efteråt men som tur är det på avtagande. Sist jag jag var ute och joggade blev jag knappt alls illamående efteråt och jämfört med första gången jag blev illamående är skillnaden mycket stor. Då kräktes jag nästan och jag hade frossa och feber (kändes det som). Jag trodde då att det var matförgiftning men det var nog inte det, eftersom följande gång jag var och joggade blev jag också illamående efteråt, om än inte lika mycket.

Jag borde nog vara mer observant på vad jag äter och hur mycket. Nu äter jag fel och därtill ofta för lite. Frukt äter jag ganska mycket men annars är det väl lite si och så med mina kostvanor.