Jag vet inte vad det är med Triptyl men den medicinen passar mej inte. Den höjer nog smärttröskeln men den gör mej så otroligt trött och yr i huvudet. P.g.a min neurologs klåperi är jag nu utan Temgesic, vilket är en medicin som inte gör mej speciellt trött eller yr i huvudet, den har faktiskt minst biverkningar av alla värkmediciner jag prövat. Detta faktum är något som läkarna inte kan begripa och de antar att det beror på ökad tolerans, vilket är sant, för till en början hade Temgesic extrema biverkningar men de gick relativt snabbt om.

Läkarna tolkar den ökade toleransen som något negativt och kanke det också skulle vara det om jag följde receptet till punkt och pricka men det gör jag inte. Enligt receptet skall jag ta 1-3 tabletter (0,4 mg) om dagen men jag tar en tablett enbart när jag inte längre står ut med smärtan. Om jag hade följt receptet hade jag blivit beroende på nolltid men som jag använder det tog det flera år. När jag väl var beroende, beslöt jag mej för att göra mej fri från Temgesic och efter det börja om igen. För att bli fri från Temgesic använde jag Triptyl men det var inte speciellt trevligt för den gjorde mej så apatisk.

Jag har nu varit sedan i fredags utan Temgesic. Jag har inte fått några nämnvärda abstinensbesvär men smärtan har gjort livet surt. Natten till söndag kunde jag inte sova och natten till måndag tog jag två Triptyl. Det gjorde att jag sov som om jag var i koma men på måndagen var jag så trött att jag somnade mitt på dagen, vilket jag normalt inte gör. Jag känner mej ännu nu på tisdag lite konstig i huvudet men inte lika illa som igår. Nu har jag Tramal som ny värkmedicin, får se hur den fungerar. Tramal är ju också en opiat, lika som Temgesic, så kanske de påverkar samma receptorer i hjärnan och därmed inte orsakar ny biverkningar. Hoppas kan man för jag vill inte bli trött och yr i huvudet, för då går det inte att leva normalt.