Jag har hållit en lång paus vad gäller att snicka olika saker men nu har jag åter kommit igång, åtminstone en aning. Denna vecka har jag gjort hyllor av limmade skivor. Vi har länge haft alltför dåligt med hyllor för kläder, så äntligen tog jag tag i problemet och fixade nya hyllor åt oss.

Jag reparerade även dörren till muminstugan som gått sönder i blåsten. Dörren är alltså tudelad och den övre delen tog blåsten tag i och slet upp den på vid gavel, med påföljden att brädan där gångjärnen var fastskruvade sprack upp. Jag reparerade det genom att limma och skruva fast den tillbaka. Jag ville inte göra en helt ny för jag tror att den gamla håller bättre när den är reparerad än vad den höll från början.

Det började bli lite bråttom med reparationen för jag ville ha den klar innan snön kommer, så att det inte kommer in snö i muminstugan. Borde även täta runt dörren så att det inte kommer in snö genom springorna. Det är något jag borde ha gjort i somras redan men inte kommit ihåg.