Jag börjar bli smått desperat vad gäller värk i skuldrorna och nacken. Det är ett stort besvär som bara tycks bli värre med  åren. Därför köpte jag en magnet (4PAIN) som lovar att bota värk i bl.a. nacken.

Idag har svår värk i skuldrorna och nacken för igår grävde jag några skottkärrslass med jord, eller snarare lera, och planterade de sista jordgubbsplantorna jag hade. Det kändes i ryggen men inte i skuldrorna och sedan for jag på en joggingtur. Efter det kändes det inte så bra längre och det blev gradvis värre. På natten vaknade jag med svår värk i nacke och huvudet och jag tog en Panacod-tablett. Det hjälpe tillfälligt och jag somnade om.

När jag vaknade hade jag fortfarande värk i nacken och huvudet men inte lika illa som på natten. Jag tänkte att nu är ett bra tillfälle att testa om magneten fungerar men det tycks den inte göra. Det är visserligen inte någon större överraskning, för jag har varit ganska skeptisk till att det skulle fungera, men det skulle ha varit trevligt om det hade hjälpt. Dock märker jag att minia händer och fingrar är varma, när de normalt är kalla. Så kanske påverkar det blodcirkulationen en aning men värken botar den inte.