Jag tog i morse en tablett Triptyl. Det är för att jag inte vill ta Temgesic varje dag, då jag blir beroende av dem och dess verkar minskar. Nackdelen med Triptyl är att jag inte är van, vilket gör att jag har svårt att hålla ögonen öppna. Jag vill bara lägga mej ner och vila ögonen. Det är hopplöst att få något vettigt gjort på arbetet.

Triptyl fungerar hyffsat bra mot värken (neuropatin) och det är ett bra komplement till Temgesic. Problemet är bara biverkningarna, främst då trötthet och apati. Det är svårt att få något gjort då man knappt kan hålla ögonen öppna men om jag skulle ta dem nån vecka, så skulle nog biverkningarna minska radikalt. Vem vet, kanske t.o.m försvinna men jag tror inte att jag orkar försöka så länge.

Det är dock bra att emellanåt ta Triptyl istället för Temgesic, för på det viset blir jag inte beroende av Temgesic och den fungerar då bättre. Just nu känns det som om jag vara nära att vara åter beroende av Temgesic och det vill jag verkligen inte, för då fungerar den inte som smärtstillande längre, utan tvärtom, ökar smärtan.