Vår 523i (E39) har behagat börja strula, eller egentligen har den gjort det ganska länge redan men nu börjar måttet bli rågat. Problemet är att den knycker ibland och ofta drar den dåligt. Ibland fungerar den riktigt bra. T.ex. en dag körde vi till svärföräldrarnas sommarstuga och på ditvägen drog den väldigt dåligt och knyckte lite ibland. Mot kvällen när vi körde hem var det inga problem, bilen drog helt normalt och inga knyckar alls.

Jag vet inte vad det beror på men jag ska byta bränslefiltret om det skulle hjälpa. Knyckandet tyder nog mera på ett problem med tändningen tycker jag men det blir väl att pröva sej fram vad som hjälper. Inga felkoder finns i systemet, så något uppenbart fel är det inte frågan om.

Sedan har bilen också en massa irriterande småfel som jag borde fixa. Backningslampan fungerar inte och inte heller bakrutetorkaren. Kanske är det fel i själva ledningarna, då de båda är fast i bakluckan. Om jag fick de felen samt knyckandet fixat, så skulle vi nog kunna fortsätta med denna bil ännu några år. För trots att den är mycket medkörd, så är det annars en bra bil.