Häromdagen gjorde jag ett belastnings-EKG för att få reda på om rytmstörningarna inverkar under belastning. Trots att jag fick en del rytmstörningar direkt när jag börjad etrampa, så förekom inga störningar under själva belastningen. Det tolkade läkaren som att allt var bra och inget behöver göras.

Själva testet var ganska intressant. Trots att jag inte har motionerat alls de senaste veckorna, orkade jag ganska bra. Enligt läkaren 20% bättre än vad som anses normalt för min ålder. Det är trots allt inget bra resultat med tanke på hur mycket jag normalt motionerar men jag har alltid varit dålig på att cykla. Så var det nu också, det var benen som inte orkade men hjärta och lungorna orkade bra.

Min maxpuls var 188 under belastningen när det enligt tabellen borde vara 186, så det var normalt. Så nu gav läkaren grönt ljus för att börja motionera igen. Det kommer att bli svårt att komma igång igen men måste försöka, för jag vet hur viktigt det är för min hälsa.