Jag har länge lidit av en obehaglig tryckande känsla i bröstet och hjärtklappningar. Ingen läkare hittills har tagit mina klagomål på allvar, månne beroende på att  jag är relativt ung och smal, eller kanske bara för att de tror jag är en hypokondriker? Vanligen brukar mina klagomål avfärdas som halsbränna och läkaren ger ett recept på Somac eller någon annan syraminskande medicin. Visst, jag har en aning reflux men problemet är inte för mycket syra.

Nåväl, förra veckan var jag extremt trött och det var inte en sådan trötthet som jag är van vid, utan en mera fysisk sådan. Minsta ansträngning gjorde mej anfådd och trött. När jag motionerade var jag helt slut nästa dag. Jag orkade nog motionera någorlunda men inte som normalt. Minsta stress får mitt hjärta att slå så att det känns som om det är påväg att hoppa ur bröstet, mycket obehagligt.

Igår var jag hos läkaren och han lyssnade på bröstet och sa att jag har rytmstörningar. Sedan skickade han mej till laboratoriet på blodprov och EKG. EKG verifierade rytmstörningen. Får se vad blodproven avslöjar och vad han tycker att jag borde göra. Hoppas att de inte enbart trugar mediciner, jag vill veta hur jag blir av med dessa och vad som orsakat dem.

Jag har lidit av stress under en längre tid, inte konstant men alltför ofta. Stress gör symptomen mycket värre. Om jag vilar och tar det lugnt kan jag må ganska bra men det är svårt att ta det lugnt med 3 barn under 8 år.. Ett krävande arbete hjälper inte heller till. Det räcker med att jag tänker på arbetet så får jag hjärtklappning.

Åtminstone borde jag lära mej att det lugnare och kanske borde jag inte motionera så våldsamt. Springa långsammare och kortare sträckor. Borde också lämna bort den backiga spånbanan som verkligen belastar hjärtat men i.o.f sej är det inte belastningen som känns dåligt, utn det är återhämtningen som är svår.

Jag har ju som sagt haft detta redan under många år men inte så här svårt. Nu har jag nästan konstant obehag och kan inte mycket annat än sitta och sucka.