Allt emellanåt kommer det fram saker som får en att bli upprörd. För ett tag sedan läste jag om en person som har MS och använde kannabis lagligt. Han hade stor nytta av det men p.g.a att han använde medicinen vägrade hans neurolog att sköta honom i fortsättningen. Så vitt jag vet är detta olagligt men det bryr sej inte läkarna om, de gör som de vill.

Av någon anledning tycks vissa läkare ta det personligt om man använder mediciner som de inte tror på och det innebär sämre vård, eller i extremfall, ingen vård alls. Detta visste jag om och därför var jag tvungen att hålla tyst om LDN för min dåvarande neurolog, för han hade antagligen reagerat dylikt. De jag har haft de senaste åren har varit bättre.

Jag förstår att man vill undvika missbruk av mediciner men när vanliga patienter måste lida p.g.a en liten grupps missbruk, tycker jag att det har gått för långt. Läkare ska inte ha rätten att säga upp en patients rätt till vård bara för att läkaren anser att patienten använder ”fel” medicin. En medicin som han själv och en annan läkare ansett att han behöver. Fokus borde vara på patienten och hans behov, inte läkaren ego.

