Det har tagit länge men nu fungerar bilen åter som den ska och jag kan besikta den. Det var trots allt inte startmotorn som var sönder, utan den var en eftermonterad startspärr som slutade fungera. Jag ville inte leka med den, för jag var rädd att ställa till med mera problem, så jag förde den till en verkstad.

Trots att startmotorn inte fungerade (p.g.a startspärren) så startade den helt normalt om man knuffade igång den. Det var tur, för den behövde då inte bärgas till verkstaden. Det var förövrigt väldigt svårt att hitta en verkstad som snabbt kunde ta på sej arbetet, för nästan alla hade minst 2 veckors kö.

Jag hittade dock en liten verkstad som låg en bra bit utanför staden men som var bra. Det bytte samtidigt också framdäcken till nya Nokian. De gamla var snedslitna och orsakade skakningar i ratten. Nu är den mycket bättre att köra med. Hade inte våga åka på någon semesterresa med de gamla däcken.

På måndag är det dags att besikta min bil. Det borde inte finnas några fel på den men det är alltid spännande för man vet aldrig vad de hittar på. Förra gången gick den inte igenom för att det fanns en felkod i systemet men jag har svårt att begripa varför besiktningen ska bry sej om sådant. Denna gång kommer jag att kontrollera felkoderna innan besiktningen för att undvika samma problem.

