Det är en verkligt envis förkylning jag har. Den har inte gått om helt ännu och hela förra veckan var jag sjukskriven. Det var ett ganska bra läge att vara sjuk då det var runt 30 grader varmt hela veckan. Lite surrealistiskt att sitta på terassen i gassande solsken och nästan smälta bort samtidigt man nästan hostar lungorna ur kroppen. Värmen var dock bra för luftvägarna men nu är det svalare igen och genast blev det lite sämre.

Jag har inte varit såhär förkyld på många år och inte sedan jag börjat använda starka D-vitamintabletter. Undrar om detta kan bero på att immunförsvaret var svagt efter att ha motat bort ungarnas vattkoppsvirus, jag har inte haft vattkoppor, och därför blev förkylningen så kraftig. Faktum är att de andra i familjen hade den mycket lindrigare och vi har alla haft den.

Jag har alltså varit sjuk i över två veckor nu. Jag har ett recept på antibiotika och hostmedicin och tyvärr känner jag mej tvingad att ta medicinen. Hostmedicinen tror jag inte att jag behöver men antibiotikan kanske får ett slut på detta plågeri.

