I helgen fick jag äntligen växthuset klart. Jag planterade 12 tomat-, 6 paprika- och några jordgubbsplantor. Ännu finns det lite rum för kanske 2-3 tomatplantor och jag har ännu några kvar som inte är planterade. Jag har inte bestämt mej ännu för vad jag ska göra med de som lämnar över.

Jag har övervägt att göra lådor att ha på terassen där tomaterna skulle ha bra med värme men kanske för lite ljus. Åtminstone från morgonen skulle de vara i skuggan och trots att det är varmt när solen lyser, så är det naturligtvis inte lika varm som i växthuset. Dock är det ju frågan om sådana plantor som inte ryms i växthuset, så de är ju bara extra och inte så viktiga.

Om de skulle ge tomater så är det ju bara extra. Lite trångt blir det bara, för det finns inte så mycket rum på den terassen. Naturligtvis kunde man ju även prova odla på friland och det blir jag antagligen tvungen att göra likväl, för det finns så många plantor kvar, kanske 6-7 stycken, så de ryms inte alla på terassen.

Kanske borde jag sätta dem längs den sydliga väggen. Där borde det vara bättre med ljus men det är inte lika skyddat som på terassen, så det blir inte lika varmt. Vet inte vilket som är viktigare, ljus eller värme, men det vore nog ett bättre val överlag.