I vår sons skola cirkulerar det vattkoppor och nu verkar det som om vår pojke skulle också ha fått det. Det är i.of. bra att han får det nu som barn men jag har inte haft det, så jag är inte speciellt nöjd över situationen. Risken för att jag också ska få det är 90%, så det krävs ett mindre underverk för att jag ska undvika det.

Orsaken till att jag är orolig är att vuxna ofta blir rejält sjuka. En bekant blev inlagt på sjukhus p.g.a vattkoppor, så det är inget att leka med. Han hade inte ens någon bakgrundssjukdom. Jag vet inte hur vattkoppor och MS går ihop men redan min neuropati ställer till med en hel del huvudbry. Om jag får blåsor på armarna så kommer jag att drabbas av en otrolig smärta, eftersom det har jag ju redan normalt.

Det finns tydligen en medicin som man kan få som lindrar symptomen men den måste tas i tid. Annars hjälper den inte. Jag har försökt få kontakt med min MS-sköterska för att fråga om det men jag har ännu inte fått kontakt.

