Köpte nyligen en ny gitarr och jag fick den i förrgår. Det är en Behringer iAxe 629. Med tanke på oriset är det en hyffsad gitarr. Egentligen borde jag ha köpt den redan i vintras, för då behövde jag den mera, då jga ibland inte kunde spela i garaget för att det var för kallt.

Den kopplas till datorn via USB och man kan välja mellan olika förstärkare man vill ha. Tyvärr har jag inte fått den delen att fungera ännu men det är inte så viktigt innan nästa vinter. Kopplad till förstärkare fungerar den helt skapligt. Inte låter den lika bra som mina två SG:n men bättre än min gamla Harley Benton Stratocaster kopia. I.o.f sej har den 2 single coil och en Humbucker mick, så det går inte att jämföra dem rättvist.

Den är mycket lättspelad fast halsen är en aning tjock. Den lämpar sej bra som en nybörjargitarr just av den anledningen.

