Bytet av växelspak misslyckades. Passningen var dålig och den var omöjlig att få fast den utan att ta bort kardanaxeln, vilket inte lyckas hemma på garagegolvet (ok, det går men är inget jag vill göra). Bussningen som jag ville byta är ett ännu värre arbete. Efter att ha kämpat ett tag gav jag upp, vilket jag normalt inte gör, men denna gång hade jag frun till hjälp och hon hade inte tid att hjälpa mej hela kvällen.

Jag satte till baka den gamla växelspaken men jag böt plastholken som spaken glider i och efter att jag fick allt tillbaka visade det sej att glappet var nästan helt borta! Den lokala BMW-verkstaden hävdade bestämt att felet inte är i plastholken, som jag själv misstänkte, utan i den bussning som jag inte fick bytt. Undrar om detta bara var ett knep för att få mer arbete?

Sak samma. Jobbet är klart och spaken fungerar mycket bättre. Det blev dyrt, tog länge och var jävligt arbetssamt men nu är det gjort och fungerar hyffsat bra.

