You are currently browsing the daily archive for 15 februari 2011.

Som jag skrev igår hade jag väntat mej svårt smärta direkt från morgonen. Till min överraskning hade jag ingen svår smärta förren sent på kvällen och jag antar att endorfinnivån i kroppen då hade minskat till den grad att smärtan blev outhärdlig. Jag var alltså tvungen att ta en Temgesic och lämnade bort LDN.

I natt ska jag försöka se om kan klara mej utan Temgesic, borde gå, för jag ska spela badminton idag. Motion höjer också nivån av endorfiner, t.o.m bättre än LDN. Det kräver bara tillräcklig intensitet. Ju hårdare träning, dessto bättre smärtlindring. T.ex. om jag springer tills det svartnar för ögonen, så kan jag vara smärtfri i ett par timmar efter det. Dock motionerar jag hellre med moderation och tar LDN för att ytterligare höja endorfinnivån.

Som tur klarar jag mej med 1-4 Temgesic per vecka, vilket inte är tillräckligt för att orsaka beroende. Som fotnot kan jag också nämna att hela vår familj är sjuka i en besvärlig influensa med hög feber och hosta, utom jag v.s (ta i trä). Undrar hur mycket min höga D-vitamin nivå (169 nmol/L) har del i det att jag ännu inte insjuknat i samma influensa. Det är inte första gången som jag håller mej frisk medan de övriga blir sjuka, fast jag tidigare, innan kosttillskotten alltså, ofta var sjuk. Vanligen flera gånger per vinter.

februari 2011
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28  

Senaste kommentarer

Magnus om McArdles sjukdom
murbruk om McArdles sjukdom
Rickard R om McArdles sjukdom
murbruk om Mumistugan klar inför vin…
micke om Mumistugan klar inför vin…