Jag har bandat ett program om sömnbristens inverkan på hälsan men min egen sömnbrist gör att jag inte är frestad att titta. I natt har jag sovit ca 2,5 timmar. Först väcktes jag av en infernalisk värk i armarna och oroliga ben men efter att ha tagit en Temgesic lugnade situationen sej så att jag skulle ha kunnat somna, om inte flickan hade vaknat vill säga. Hon vaknar ofta 4-5 tiden på natten och är hur pigg som helst. Själv vaknade jag halv tre och lite efter fem gav jag upp och steg upp och for till arbetet. Jag är så trött att det svider i ögonen men med hjälp av en koffeintablett håller jag mej igång.

Tyvärr har jag varit tvungen att förlita mej till koffein flera dagar denna vecka, för jag har sovit dålig enda sedan julafton. Jag är orolig över inverkan på min hälsa, för jag sover alltför lite. Normalt rekommenderas 7-8 timmar och om allt går väl, är mitt normala sömnbehov 7 timmar per natt. Den senaste tiden har jag sovit ca 3-4 timmar per natt i snitt och det räcker inte för optimal hälsa. Stress och min kroniska värk är det som förstör min natt. Stressen gör att jag har svårt att somna och värken gör att jag ofta vaknar. Borde lära mej att känna av när det skulle löna sej att ta en Temgesic innan jag går och lägger mej fast värken då inte ännu är alltför störande. Jag vill inte börja med Triptyl igen, fast det skulle hjälpa mej att sova. Kanske borde jag ta en Sirdalud ibland, om jag också har spänningsvärk i nacken, för den hjälper också till att sova, om än kvalitén på sömnen då inte är helt optimal.