Ja, eller egentligen var jag nog utan mediciner igår, för jag tog en Sirdalud först efter midnatt, så det var ju idag. Jag tog en åter i morse då skuldrorna och nacken värkte så förbaskat att jag tror att det hade varit svårt eller omöjligt att arbeta. Nu har värken gett med sig men är istället väldigt trött och yr i huvudet. Jag har sovit bra men lite för lite. Känns som om man borde gå och lägga sej igen.

Jag använder Sirdalud väldigt sällan just av den anledningen att den gör mej så trött och yr. Nu var jag tvungen för nu när jag slutat med Triptyl, blir värken i nacken värre. Jag vet inte om det enbart är frågan om ett arbetsrelaterat problem eller om det är frågan om spastisitet p.g.a. MS. Möjligen kan det vara en kombination av båda. för ibland märker jag att arbetssituationen påverkar och ibland tycks problemet komma utan orsak.

