Det har varit en svår natt med dålig sömn. I början av natten har jag antagligen sovit opassligt och värken höll mej vaken stora delar av natten men att vara utan tröttande mediciner gör att det är likväl 100 ggr lättare att komma upp ur sängen fast man har sovit dåligt.

Neuropatin, alltså smärtan, är fortfarande på acceptabel nivå men situationen blir gradvis mer ohållbar och till nästa natt tror jag att jag måste ta en Temgesic för att få sova ordentligt en natt. Att sova dåligt går inte i längden och det är heller inte bra för hälsan. Får se hur det känns ikväll när jag ska gå och lägga mej.

Det är inte enbart smärtan som stör sömnen, även oroliga ben gör det svårt att sova ordentligt och det beror på abstinens. Åtminstone hjälper det att ta en Temgesic för att lugna ner benen, så jag antar att det beror på abstinens. Jag brukar få oroliga ben när Temgesicens verkan har avtagit men sedan jag trappat ner blir det allt längre mellan gångerna. Tidigare kom det direkt men nu tar det 2-3 dagar och blir allt lindrigare. Först blev jag orolig i hela kroppen, för att sedan bara gälla benen och nu är det närmast vaderna. Kanske försvinner det helt bara jag kan låta bli att ta Temgesic.

 

