Här är en länk till en intressant artikel om bakteriers roll i MS. Jag tror att de kan ha en viktig roll, fastän de inte är den direkta orsaken till MS. Tyvärr måste jag erkänna att jag inte är riktigt tillräckligt noggrann med min diet, även om jag försöker äta hälsosamt. Vissa dagar lyckas det bättre och vissa sämre. Den senaste tiden, sedan jag började med Triptyl, har det varit många sämre dagar, för medicinen verkar orsaka ett sug efter sötsaker. Det märks också genom att jag gått upp i vikt ganska snabbt de senaste månaderna, fast om man räknar BMI, så är jag närmare ett normalt värde nu, eftersom jag hade ett mycket lågt BMI tidigare. Dock märker jag att jag är nära gränsen till vad med min kropp kan räknas som övervikt, vilket är en sak man inte kan få fram via BMI, utan enbart genom att lyssna på kroppens signaler om hur den mår.