För ett par veckor veckor sedan började jag använda Triptyl och till en början verkade den mycket lovande. Jag hade mindre problem med neuropatin men nu har verkningen minskat. Jag hade hoppats att jag kunde sluta med Temgesic tackvare medicinen men tyvärr har värken blivit åter värre och abstinensbesvären är som tidigare. Jag klarar mej fortfarande med mindre mängd Temgesic än tidigare, vilket är positivt.

Igår började jag använda DL-Fenylalanin mot värken och det känns faktiskt lite bättre denna gång. Det är eventuellt bara p.g.a placebo-effekten men det spelar ingen roll vad som hjälper bara det hjälper. Får se om denna verkan åter avtar med tiden lika som med Triptyl.

Fast Triptylen inte verkar lika bra mot neuropatin som i början, så har den en del bra egenskaper. En egenskap som är samtidigt bra och dålig, är tröttheten som den orsakar. Jag måste ta koffein-tabletter för att orka på arbetet men jag somnar också lätt på kvällen, fast jag tidigare lidit av sömnbesvär. Tyvärr är det extremt svårt att komma upp ur sängen om morgonen men det blev en aning bättre sedan jag började ta pillren tidigare på kvällen.

Jag beställde en ordentlig sats kosttillskott från USA (iHerb) och det blev rejält mycket billigare än från Europa (vanligen England). Jag beställde 4 burkar med D-vitamin (5000 IU á 360 piller) och det borde räcka 4 år för en person. Jag ska ge en burk åt mina föräldrar och en burk åt min syster. Resten använder vi själva.

Jag beställde också Kolin (Solgar), Arginin + Ornitin, DL-Fenylalanin, Q10 och D-vitamin åt barnen (vätskeform). DL-Fenylalaninen har jag haft problem att få från England och därför har jag pröva en annan form av den men den var verkningslös (jag har skrivit om det tidigare). Jag ska testa ta dem alla dagligen för att se hur de fungerar. Tidigare har jag bara använt dem enligt behov.