Jag inhandlade nyligen en Line6 Spider IV gitarrförstärkare och jag är mäkta imponerad över ljudkvalitén men är samtidigt lite missnöjd med att den hänger upp sej ibland och börjar loopa genom de olika preset:en. Det konstiga är att den inte alltid hänger sej, utan det tycks hända då man snabbt ändrar ackord. Spelar man på en sträng i taget hänger den nog med hur snabbt jag än spelar.

Det finns en uppdatering till den och i helgen ska jag installera den för att se om det fixar felet. Det är ganska irriterande då man måste stänga av den för att få hoppandet mellan de olika preset:en att sluta. Jag har också märkt att den har lite svårt att hänga med om man spelar snabbt men det är inte lika stort problem.

I det stora hela är jag mycket nöjd med förstärkaren, den är mycket bättre än min gamla men främst för att den är så lätt att ställa in och man snabbt får valt det ljud man vill ha. Jag skulle inte byta tillbaka ens om buggen inte gick att fixa. Nu är det åter ett nöje att spela då man får ljud som låter som det man vill ha.

