Jag fick, efter mycket hårt arbetande, muminstugan klar inför vintern. Fönsterkarmarna behöver ännu målas men det måste inte göras före vintern, för de är inte omålade, utan bara delvis fel färg. Jag använde färdigt målade bräder som slapp över efter garagebygget och en del är röda, trots att de ska vara vita.

Jag gjorde en tvådelad dörr i helgen tillsammans med min pappa och den är rödmålad. Jag oljade även insidan av väggarna för att de inte ska mögla. Nästa sommar ska de målas. Då ska jag även göra en trappa upp till andra våningen och en veranda står även på önskelistan. Nedan en bild på resultatet. Jag ska sätta upp flera och bättre bilder bara jag hinner.

Igår gjorde jag alltså det sista arbetet på stugan, nämligen att svänga låset på dörren, för den var felsvängd och man måste lyfta handtaget för att öppna. Inte speciellt praktiskt.