Jag fick taket att vara tätt nu under helgen, trots att jag inte hann göra något på söndagen. Jag sätter bitumenplattor på taket men där är 60-70% kvar ännu att göra. Det blir ganska snyggt men lite svårt att få det riktigt bra, då plattorna är menade för raka ytor och inte runda tak och speciellt inte med sån liten radie som muminstugan har.

Denna vecka ska jag även ta och börja med fönstren för det är något jag kan göra inne fast det regnar. Taket gör jag de dagar (kvällar) då vädret är bättre. Det är hopplöst långsamt att gör ataket då en stor del av tiden går åt att flytta på stegen. Problemet är att stugen är egentligen byggt i ett dike och marken runt om är inte plan. Därtill finns det flera träd nära intill som är i vägen.

Det har de farit mycket enklare om jag byggt stugan på plan mark men läget är annars mycket bättre där jag nu bygger. Det ser fint ut med träd nära intill och det är annars en plats som inte används till något. Vi börjar ha det relativt trångt på tomten, fast den är på 2 000 kvadrat, då jag envisas med att plantera frukträd lite här och där.

Nå, jag brukar sällan sporta med att göra saker lätt för mej men jag kommer nog att vara nöjd den dagen då detta projekt är färdigt. När det nu sen kommer att bli…