Jag har inte tagit några kosttillskott under semestern och jag vet inte om det är därför som jag nu är så trött och eländig. Min hälsa har försämrats avsevärt under detta år och speciellt nu i sommar, eller för att vara mer exakt, mitt mående har försämrats i sommar.

Vanligtvis är jag mycket piggare och mår bättre under sommaren, p.g.a solen och vad jag antar, D-vitamin, och det stämmer till en viss del nu också men mina ben känns som om de var av bly och jag har svårt att komma igång på morgonen. Det har jag ju alltid men nu är det åter värre än vanligt.

Jag har börjat ta kosttillskotten igen, får se om det har någon inverkan. Det är nedslående att märka att man blir sämre. Det verkar som om det var en dålig idé att sluta ta LDN men jag hade inget alternativ då de orsakade abstinensbesvär då jag samtidigt använder buprenorfin som smärtstillande.

Buprenorfinet är också en annan bov i dramat, för jag märker att den har en starkt negativ inverkan på min hälsa och speciellt på hur mina nerver fungerar.  Jag hade ju tänkt minska och kanske t.o.m sluta ta den under sommaren men det lyckades inte alls. Användningen har kanske t.o.m ökat, eftersom dess verkan försämras hela tiden.

Åh vad jag kan vara trött på all den här smärtan! Jag skulle betala en stor summa pengar för att få bli smärtfri och kan inte konstatera annat än att neuropatin effektivt förstör mitt liv. Tänk vilka konsekvenser det kan ha att man råkar få en dålig läkare som ger en feldiagnos, vilket igen fördröjer den riktiga vården såpass att man för betående men. Det är ju inte sagt att jag skulle ha kunnat undvika neuropatin helt vad jag än gjort men jag är säker på att den skulle ha begränsat sej till bara ena armen och i rejält mindre omfattning än nu.

Konstant sömnbrist i kombination med konstant värk bränner ljuset i båda ändarna och det tär på min hälsa effektivt. Det börjar kännas som om kroppen snart inte orkar ta mera stryk. Jag borde kanske sluta arbeta eller i.a.f arbeta mindre för detta sliter på mej för mycket. Arbetet är egentligen inget problem men i kombination med allt annat sliter det också. Det är bara det att jag inte kan sluta arbeta då vår inkomst vilar helt på mej, även om min fru skulle börja arbeta igen, så räcker hennes inkomst inte till för att vi ska kunna leva på det.

En större lottovinst skulle inte sitta helt fel..