Skickade just iväg ett argt kravbrev till ett företag som lurat min mamma på pengar. De sätter in annonser om ”tävlingar” där man kan vinna något pris genom att skicka ett SMS. Genom att skicka SMS:et godkänner man, enligt dem, att de får skicka servicemeddelanden tillbaka med olika innehåll. Dessa meddelanden kostar MYCKET, fast de egentligen inte innehåller något av värde. Speciellt inte för min  mamma som knappt kan använda telefonen.

Det är inga småsummor det är frågan om och det är rent och skärt lurendreijeri! Det är egentligen olagligt men tyvärr har ingen ännu dragit dem inför domstol och därför kan inget göras direkt. Jag blir så trött på alla människor och företag som som orkar lura andra på pengar.

Får se vad företaget försvarar sej med men jag misstänker att de inte kommer att betala tillbaka något. I.o.f räcker det bara de inte kräver att mamma ska betala alla räkningar hon fått, det räcker nog med att hon betalade den första av misstag men det var inte så stor summa.

Jag misstänker att företaget inte kommer att göra något. De kommer att nöja sej med de pengar de fått och låter operatorn kräva in pengarna för deras del och som de tar om det lyckas. De kommer knappast att svara på mitt mail eftersom de inte heller svarar på telefon. De låter andra göra skitgörat medan de tar pengarna och drar. Sluta lura människor jävla fifflare!

