Jag har tröttnat på att det är så arbetssamt att hitta rätt ”sound” ur min Behringer Blue Devil förstärkare. Inte ens med V-amp II:an lyckas jag riktigt hitta det jag vill ha, om än den är bra.

Därför har jag beslutat mej för att skaffa en Line6 Spider IV. Jag tänkte skaffa 75W modellen, även om 15W eller 30W skulle räcka bra, för den har flera egenskaper och prisskillnaden är inte så stor.

Felet är kanske egentligen inte i hårdvaran, utan mjukvaran. I detta fall alltså jag själv. Jag är inte tillräckligt bra på att spela gitarr och jag har inte tid eller tålamod att leka med inställningarna för att hitta det jag vill ha. Jag tror dock att Line6 Spider är bättre på alla vis, trots att den har ännu mera inställningar at testa och leka med.

Har också lekt med tanken på att skaffa en resonatorgitarr (Dobro) men jag tror inte att jag gör det ännu, för jag ska även skaffa ett piano. Har funderat på en Yamaha DGX-640, som tycks vara en förmånlig piano/keyboard hybrid och det blir dyrt nog utan att köpa ännu en gitarr. Jag har ju redan 5 gitarrer och 1 bas, och som sagt, felet ligger inte i hårdvaran…

