Äntligen har jag kommit igång med att färdigställa lekstugan som varit under konstruktion de senaste 2-3 åren. Igår fick jag halva taket färdigt och andra halvan tror jag att jag får fixat denna vecka, för jag har just börjat arbeta igen, så det går lite långsammare.

Det är annars också ett långsamt arbete då marken runt stugan inte är plant och det är flera träd i vägen, vilket gör att det går långsamt att flytta på stegen. Sedan hamnar jag nog att såga till flera kilformiga bräder, p.g.a att stugan är rund, för taket. De jag hade färdigt sågade sedan förra sommaren räcker nog knappast till. Jag beslöt mej dock för att även använda spillbitarna, för de går att använda om man prutar lite på resultatet, men i praktiken blir det kanske t.o.m bättre då de är smalare än huvudbitarna jag använder. Det gör att taket blir jämnare.

Ett annat hinder är också träden som är nära intill. Vissa grenar hindrade mej och jag var tvungen att såga bort en del av dem för att alls komma åt att arbeta. Jag har lovat barnen att den ska bli färdig denna sommar och det tänker jag hålla. Som tur lovade jag inte att den skulle bli klar under smestern, för det gick inte, främst för att jag målade garagegolvet och det var ett mycket större arbete än väntat, men det var en sak som bara måste bli gjort.