Vår son, som nyligen fått diagnosen Aspergers, lider av fjärilsfobi och nu verkar det som om hans rädslor, eller beteende, har smittat av sej till de yngre barnen, som nu är rädda för mygg, flygor och lite annat. Åtminstone den yngre pojken har svårt att somna, vaknar var 15:e minut och gråter väldigt ofta. Han är börjar uppvisa samma utbrott, med skrik och gråt, som den äldre när han måste göra något som han inte vill.

Det skulle nog räcka med en som stressar en, men nu är de två, och snart är de väl alla tre lika. Jag har varit tvungen att sova med den yngre sonen då han vaknar upp och gråter hela tiden, vilket innebär att jag hittills knappt alls sovit denna vecka. Den äldre pojken vägrar komma ut och sitter inne hela dagarna. Allt är svårt eller omöjligt och det blir bara värre.

Min semester börjar nästa vecka och detta är första gången i mitt liv då jag inte väntar på att få semester.

