För första gången på över 10 år blödde jag igår näsblod. Inte speciellt mycket eller annars dramatiskt, i motsats till hur det var innan, då jag kunde blöda i timtal och mängder som gjorde mej yr och svag. Jag misstänker att orsaken till gårdagens händelse, var att fiskoljan har tunnat ut mitt blod så mycket, att näsan inte längre håller tätt. För jag har en svag punkt i näsan, för det blöder alltid från samma ställe. Jag har den senaste tiden dubblat dosen av fiskolja och det har kanske varit en aning för mycket. Ska nu trappa ner till den normala dosen på 5 ml som jag tagit och jag är ganska säker på att detta gör att händelsen inte upprepas.

Jag märket direkt när det hände att det blödde annorlunda än tidigare. Förr var det som att öppna en kran, det forsade direkt, men nu kom det en skvätt och sen lugnade det ner sej. Om jag ansträngde mej, kändes det som om det skulle börja igen. Tidigare var ju orsaken dåliga blodvärden. Lågt hemoglobin och kanske var också koaguleringsfaktorn dålig, för det kändes då som om det aldrig skulle ta slut. Denna gång märkte jag att det slutar nästan direkt.