Jag har tänkt snicka en hylla som ska stå på väggen över skåpet som jag gjorde i vintras. Projektet är påbörjat men fått vänta i flera månader på tid och verktyg, för jag fick för mej att göra sammanfogningen av typen dove tail. För det behövde jag en jigg, som måste beställas, och det tog naturligtvis ett par månader. Sedan behövde fräsen en 1/4″ fastsättningen, vilket inte finns att fås till mina billiga handöverfräsar, så nu skaffade jag en ny Bosch POF 1400 ACE, som har en chuck som passar.

Om jag hade gjort sammanfogningen med tappar, skulle hyllan varit klar för länge sedan, men det hade ju varit för lätt och för billigt. Man kan ju inte göra något utan att skaffa nya verktyg och maskiner. Får se om man nu skulle få projektet klart. Nu har jag tre handöverfräsar, fast jag egentligen skulle klara mej med en, eller möjligtvis två.

