Jag har nu ett bra tag haft problem med att benen och armarna domnar på natten. Problemet tycks vara blodflödet, inte nerverna, för så känns det. Jag vaknar ofta mitt i natten av att armarna eller benen, ibland båda, värker och är helt kraftlösa. Det känns mycket obehagligt.

Jag diskuterade problemet med sköterskan på arbetshälsovården och hon mätte mitt blodtryck som hon tyckte var lågt (122/58 om jag minns rätt). Hon misstänkte att domningarna beror på mitt låga blodtryck och det igen är en biverkning av Temgesicen. Alltså ännu en orsak att lägga av med Temgesic.

Jag har försökt trappa ner och det har hittills gott ganska bra. De senaste dagarna har jag bara tagit 1 tablett och jag har inte haft så mycket problem med domningarna nu. När jag tänker efter, kan det hända att domningarna är värre när jag tar mera Temgesic, men helt säker är jag inte.

Får se vad neurologen säger om detta. Jag har också en liten hudfläck på hälen där jag känner en brännande smärta. Det är alltså antagligen någon form av neuropati det också, lika som armarna. Jag känner av det mera om jag blir för trött men som tur är det inget stort besvär fast det gör ont. Det är på ett sånt ställe som inte är så känsligt och jämfört med armarna är det inget att bry sej om.

Dock är det oroväckande att jag har börjat få flera diffusa symptom sedan jag slutat med LDN och jag vill börja med den igen för att de förhoppningvis inte ska bli värre. Jag börjar ju nå den statistiskt magiska 10 års gränsen efter diagnos…