Jag har varit mycket nöjd men min nya BMW 330Ci men det finns rum för förbättringar. Ibland har jag satt i femmans växel då jag sökt trean, så nu har jag skaffat en kortare växelspak. Felet var att bussningen var för nött men jag har inte bytt ut den ännu. Tänkte att jag skaffar kortare samtidigt. Får se hur växlingarna fungerar sedan.

Sedan hittade jag också ett förmånligt tvärstag för stötdämpartornen. Borde styva upp bilen en aning men jag tror inte att det förbättrar bilen speciellt mycket, om alls. Det är mera bara en gimmick. Bilen är styv nog som den är men jag hade tänkt skaffa till min 328:a som jag hade tidigare. Det blev dock aldrig av.

Jag fixade även till fruns bil igår och jag besiktade den idag. Den gick igenom utan problem. Jag böt tändstiften igår och det var nog på tiden. Maken till eländiga tändstift har jag inte sett och nu startar den bättre. Annars har den klarat sej med minimalt underhåll. Bra bil fast den är medkörd snart 300 000 km och är 13 år gammal.

