Jag har hittat flera intressanta program till telefonen. En del nyttiga, en del roliga, och en hel del onödiga. Det trevliga är att jag har hittat spel såsom Doom och Transport Tycoon. Den senare var mitt favoritspel nångång på nittiotalet. Även mitt favoritspel till Linux finns nu med, nämligen Jewel eller XJewel minns inte riktigt vad den hette, men den verkar nu vara omdöpt till Gweled. Nu finns även Solitaire och det är ett enkelt spel att leka med när man t.ex. väntar.

Av de mera vettiga programmen finns t.ex. MaStory som synkar med WordPress eller Blogger. Man behöver alltså inte längre blogga via webinterfacet, vilket är bra då den lilla rutan ger vissa begränsningar som jag skrivit om tidigare. Sedan installerade jag Catorise som ger bättre menyer. Tidigare fanns det bara två nivåer där alla program fanns listade men nu separeras alla programmen i egna kategorier. T.ex. spel, skrivbord, system e.t.c. Mycket bra men tyvärr finns det en bugg som gör att alla program inte sätt i rätt kategori, t.ex. Solitaire förstod den inte att sätta under ”spel”, utan den hittas under ”alla”.

Sedan finns det en hel del program som man kan leka med men som inte är till någon större nytta. T.ex. vattenpass, hastighetsmätare och accelerometer. De är trevliga men inte speciellt nödvändiga. Det är dock roligt att se att det kommer fler och fler program och att det böjar komma bra program. Ett grafiskt fint program är OMWeather som visar vädret. Man kan ändra utseendet på flera sätt och det ser fint ut men tyvärr har den en bugg och det är att den tar mera rum än den egentligen behöver. Den täcker lätt andra widgets eller shortcuts man har och de slutar då att reagera på tryckningar. Man kan fixa det genom att flytta på dem så att de inte hamnar under den men det är lite irriterande.

Jag har hittat flera intressanta program men mera om dem när jag hunnit testa dem mera.