Depeche Mode är min frus favoritband och jag köpte biljetter åt henne (oss) till hennes födelsedag. Det var nog en trevlig överraskning för hon har gillat dem sedan tonåren (Depeche Mode är för henne vad Black Sabbath är för mej) och hon är fortfarande ledsen över att vi missade dem senast de var här då flyget ställdes in (tack för det Blue1..).

Jag gillar dem också för deras smått dystra stil passar mej bra. Melankoli är bra för själen tycker jag. Därför gillar jag bl.a. band som Black Sabbath, Depeche Mode och Kent. Texterna är inte viktiga när musiken är så bra som dessa band kan prestera.

Denna gång tar vi inga risker. Vi åker ner med bil och dagen innan för att garantera att hinna dit i tid. Jag hoppas verkligen att allt lyckas väl för jag vill se min fru lycklig och jag vet att Depeche Mode gör henne det. Om hon kunde välja mellan David Gahan och mej skulle jag ligga väldigt risigt till…