Jag har tidigare använt många olika kosttillskott men relativt ineffektivt. Jag brukade ta en del på morgonen men de flesta med kvällsmaten, vilket i retrospektiv varit lite för sent för vissa kosttillskott för att göra optimal nytta.  Därför har jag nu flyttat en del av dem till morgonen så att de gör nytta under dagen. Exempel på sådana som jg nu tar på morgonen är Arginin, Ornitin, Ubikinon, en Selen och vitaminblandning och fiskolja. Ibland tar jag även D-vitamin och B12 på morgonen. Magnesium, multivitamin, B-vitaminblandning och en del andra tar jag fortfarande med maten. C-vitamin tar jag flera gånger under dagen för dess verkan är kort.

Genom att flytta tiden för när jag tar vad, så har jag fått mera energi och ork under dagen. Tidigare brukade jag piggna till först på eftermiddagen men nu kan jag arbeta effektivare under hela dagen än vad jag klarat av tidigare. Tidigare har jag ibland använt koffeintabletter eller guaranasaft för att piggna till och arbeta effektivare men det behöver jag inte mera. En annan fördel är att jag har lättare för att sova, då de tidigare piggat upp mej för sent, vilket förstärker effekten.

