Jag har nu haft min Nokia N900 snart ett par månader. Den har fungerat mycket bra och den har inte kraschat en enda gång. De enda omstarterna har varit i samband med uppdateringarna, som nu har kommit ett par gånger. Jag måste säga att den är behagligt enkel att uppdatera. Man behöver ingen dator eller sladdar, utan man kopplar upp sej till nätet (WLAN i mitt fall) och efter en liten stund säger telefonen pling och det kommer till en lite ikon i menyn som säger att det finns uppdateringar. Sedan är det bara att klicka på den och installera, enkelt som attan och mycket enklare än min gamla E60. Den vågade jag inte uppdatera själv då pop-porten var lite lös och förlorade kontakten lite när den ville.

Efter uppdateringen lekte jag lite med Ovi-tjänsten och installerade några små program. Det gick snabbt och enkelt och samtidigt märkte jag nyttan av att ha en multitaskande telefon. Det gick snabbt och lätt att hoppa mellan olika program och göra flera saker samtidigt. Visst har jag gjort det tidigare också men då har det varit mera intuitivt och jag har inte riktigt tänkt på det. Nu reagerade jag på hur behändigt det var. Det är lyx att kunna ha igång flera fönster samtidigt med olika innehåll, t.ex. flera webbsidor. Zoomandet är en annan sak som imponerar mer och mer. Detta är en bra telefon och jag är glad att jag köpte just denna och inte en E-serie (E71 eller E72) som jag först tänkte.