Jag har prövat använda Niacin då jag ofta fryser fast det är varmt. Igår frös jag igen fast vi hade 23-24 grader inne och därför tog jag en Niacin-tablett. Tidigare har jag fått en kraftig rodnad men nu har effekten minskat. Det märks inte så mycket mera men inte heller nyttan. Niacinen hjälper tydligen sämre sedan reaktionen blivit mindre.

Det är tydligen själva reaktionen, rodnaden, som aktiverar blodcirkulationen i huden så att man inte känner sej lika kall. Därför blir nyttan mot frysandet mindre nu när rodnaden inte var lika besvärande. Det var närmast i ansiktet där rodnaden förekom men det är ju ett område var jag inte fryser annars heller.

På händerna och fötterna var det ingen rodnad och där märkte jag heller ingen hjälp mot frysandet. Överlag hjälpte den nog en aning men inte lika mycket som tidigare. Dock var inte reaktionen lika smärtsam heller (reaktionen är smärtsam p.g.a min neuropati och är det alltså inte för människor utan neuropati).