Jag testar som bäst att blogga med min Nokia N900. det går överraskande bra men WordPress layout kräver mera bredd än vad skärmen klarar. Det gör att en del av texten inte syns när man skriver men det går nog ändå. Tangetbordet är bra. Jag är extremt nöjd med QWERTY-tangenterna, för de snabbar upp skrivandet något otroligt. Man skriver mindre fel också och fel blir det nog tillräckligt av ändå, som ni säkert märkt..

Det bästa är dock att N900 har så kraftig processor att t.o.m WordPress, som annars brukar vara trögt, fungerar snabbt. Den är lika snabb som en vanlig dator, kanske t.o.m snabbare än vissa. Det blir nog ingen vana att blogga med telefonen men som test är det helt ok och om man måste så går det nog bra. Dock blir det svårare med större texter eftersom man bara ser en liten del åt gången.

Edit: Det blev en del fel som jag inte såg i texten eftersom sidobalken döljde det, så nu editerade jag texten med laptop:en för att få det rätt. Någon vana blir det alltså inte men det är dock full möjligt och den var mycket snabbare än jag väntat mej. Jag föreställde mej att den skulle ta evigheter att uppdatera men den verkade vara snabbare än vår Acer Extensa 5630 EZ (som vars skärm annars har helt ruttna bektraktelsevinklar..). Nokia N900 imponerar mer och mer ju vanare man blir med den!