Jag har nu använt den i snart en månad och börjar bli ganska van med den. Det är en bra telefon och jag är mycket nöjd med den, även om den har vissa saker som känns lite ovant när man har tidigare haft en Nokia E60. En nackdel med telefonen är användningen i sträng kyla. Dels blir telefonen trögare p.g.a kylan, dels är det svårt att hantera den med frusna fingrar, men det är ju samma problem med alla telefoner som har pekskärmar.

En annan nackdel är att WLAN drar väldigt med ström. Jag var tvungen att ändra så att den inte alltid är på, utan bara när den behövs. Det är också svårt att få WLAN att fungera på arbetet men det beror på att där använder vi certifikat som är ett litet helvete att konfigurera för ingen tycks riktigt veta hur det fungerar.. Det är alltså inte telefonens fel på något sätt och hemma var det nästan löjligt enkelt att få det att fungera. Tog ca. 10 sekunder men då hade jag konfigurerat routern redan tidigare (jag använder MAC-filtrering för krypteringen drar ner på prestandan).

En litet klagomål har jag också på kameran som inte är så bra som man kunde tro. Den är väldigt ljuskänslig och såhär på vintern blir det ganska gryniga bilder då det är skralt med ljus. Samma gäller video men de imponerar istället med videoformatet (MP4) som gör extremt små filer. Min Canon PowerShot SII gör väldigt stora videofiler men Nokian gör mycket mindre. Tydligen packas de mycket bättre men jag måste ändå konvertera dem innan jag kan visa dem på min Philips 9664 TV. Formatet stöds inte direkt, vilket är synd. Dock hittade jag ett konverteringsprogram som gör det extremt snabbt jämfört med DivX konvertereraren som jag tidigare använt.

