Enligt NaturalNews har Pfizer återigen blivit ertappade med att förfalska vetenskapliga studier. De har gjort det förr och de kommer att göra det igen, eftersom vinsterna är större än böterna.

Man har försökt bredda marknaden för Neurontin genom att påvisa att den fungerar mot mera än bara epilepsi, som den är ursprungligen godkänd för. Därför har man skrivit ut Neurontin mot t.ex. neuropati och jag har själv använt den mot det.

Nyttan har varit liten. Därför trappade jag , på neurologens inrådan, upp dosen från 3 x 300 mg till 12 x 300 mg vilket är maximal dos. Verkan ökade inte med biverkningarna nog. Jag led av yrsel och kunde knappast tänka klart. Neuropatin inverkade den inte på.

Jag tyckte mej känna att smärtan inte störde lika mycket, trots att den kändes lika mycket. Det tyder på att Neurontins verkan var psykosomatisk. Neurontin fungerade alltså via placebo-verkan och det var inte själva medicinen som fungerade mot neuropatin.

Jag känner mej lurad. Jag har betalat stora summor, för att inte tala om vad samhället betalat, för denna medicin som tydligen inte fungerar bättre än sockerpiller. Tvärtom, eftersom sockerpiller inte har samma biverkningar. Pfizer borde tvingas betala allt tillbaka plus kostnaden för Somac och andra syrahämmande mediciner som jag varit tvungen att äta då Neurontin förstört magen.

De borde också tvingas ersätta för allt det lidande jag genomgått då jag inte fått någon annan smärtlindring under många år p.g.a att neurologen ansett att om inte Neurontin hjälper, så hjälper inget. Detta för att han var hjärntvättad av Pfizers försäljare. Det fanns dock bättre, mycket bättre, mediciner mot neuropatin. T.ex. Temgesic. Jag är arg, förbannad, bitter och inåtvänd för all den smärta jag tvingats utstå p.g.a att läkarna går på dessa bolags lögner!

Tillägg: Jag är så arg att jag överväger att stämma Pfizer. Jag har lidit något fruktansvärt p.g.a dessa lögner. Det går inte i ord att beskriva på ett sätt som någon skulle förstå.